“…maka adalah Beta ini tiadalah sedua Beta harapkan yang sebelah Hulu hanyalah Orang Besar-Besar Beta di Raub akan membela pelihara sebelah Hulu,itupun dengan segala-gala anak Raja-Raja Dagang kerana Beta sebab boleh menjadi Raja dengan pertolongan daripada orang dagang. Maka itulah kita maalumkan kepada sekelian Dato’-dato’ dan Raja-Raja Dagang maka adalah Beta ini wallahi wabillahi tiadalah Beta berubahkan beralih bagaimana yang dipersumpahkan dahulu itulah adanya. Suatu pun tiada tanda khatnya hanyalah doa fi kulli waktin wahi itulah adanya”.

Blog ini mengutarakan isu-isu semasa yang berlaku di daerah Raub, khususnya & di seluruh negara amnya. Ada mata, pandang. Ada telinga, dengar. Ada akal, nilai. Ada BERANI, tegur-tegurkan.

UNTUK SEMUA YB DI PERINGKAT ADUN DAN PARLIMEN,


JIKA BENAR BERJUANG UNTUK RAKYAT, SILA KELUAR DARI PARTI MASING-MASING... JADI WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL PARTISAN!!!!

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT OLEH RAKYAT!

Search This Blog

07 March 2011

TAHNIAH....TAPI JANGAN LUPA

Tahniah buat BN yang telah berhabis jutaan RINGGIT MALAYSIA dalam kempen PRK bebaru ini (Termasuk jumlah peruntukan yang dijanji-janjikan oleh PM dan TPM). PR memang tak boleh lawan bab-bab peruntukan jutaan ringgit ni.....

Kepada YB yang menang di kedua-dua DUN, kilen kena prihatin dengan segala janji yang diucapkan oleh kilen dan pemimpin kilen....jangan bebuat lupa pulak! Jangan selepas ni ada pulak alasan projek tak boleh jalan sebab tak ada peruntukan atau projek jalan tetapi budget dikurangkan! Sesetengah projek pada mulanya dilaksanakan oleh kontraktor kelas D tetapi bila nak laksana, dapat ke tangan kontraktor kelas F.... Jawapannya, dah tentu budget dah dikecilkan!.

Kerajaan dah luluskan budget.... Maka tidak perlu ada pengurangan. Ingat tuh! Sorang YB tu ustaz yang selalu gak wat ceramah.... Di hujung lidah selalu ucap AMANAH.... So, jangan cakap je 'berdego' tetapi hasilnya tarak.... Dosa kilen...... Atau auta kempen selama 8 hari kelmarin akan dihukum RAKYAT Merlimau dan Kerdau dalam Pilihanraya Umum akan datang!

SALAM RAKYAT! SALAM PERJUANGAN!

Ramai dari YB seluruh alam Malaya ni lebih utamakan parti dari rakyat....sampai rakyat jemput hadir ke majlis anjuran rakyat sanggup ditinggalkan waktu pilihanraya dulu.... Mereka wajar dihukum! Terutamanya YB MP Raub....Ng Yen Yen.

No comments:

Post a Comment