“…maka adalah Beta ini tiadalah sedua Beta harapkan yang sebelah Hulu hanyalah Orang Besar-Besar Beta di Raub akan membela pelihara sebelah Hulu,itupun dengan segala-gala anak Raja-Raja Dagang kerana Beta sebab boleh menjadi Raja dengan pertolongan daripada orang dagang. Maka itulah kita maalumkan kepada sekelian Dato’-dato’ dan Raja-Raja Dagang maka adalah Beta ini wallahi wabillahi tiadalah Beta berubahkan beralih bagaimana yang dipersumpahkan dahulu itulah adanya. Suatu pun tiada tanda khatnya hanyalah doa fi kulli waktin wahi itulah adanya”.

Blog ini mengutarakan isu-isu semasa yang berlaku di daerah Raub, khususnya & di seluruh negara amnya. Ada mata, pandang. Ada telinga, dengar. Ada akal, nilai. Ada BERANI, tegur-tegurkan.

UNTUK SEMUA YB DI PERINGKAT ADUN DAN PARLIMEN,


JIKA BENAR BERJUANG UNTUK RAKYAT, SILA KELUAR DARI PARTI MASING-MASING... JADI WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL PARTISAN!!!!

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT OLEH RAKYAT!

Search This Blog

25 July 2011

OPS PEMBERSIHAN

Setelah berlalunya Perhimpunan Bersih 2.0 yang mana himpunan rakyat sekadar menuntut SPR melaksanakan tanggungjawabnya dengan adil dan saksama tanpa mengira fahaman politik... Banyak pengajaran yang boleh rakyat Malaysia pelajari dari situasi tersebut.

Entah mengapa pemerintah menunding jari kepada pihak pembangkang dalam penganjuran Bersih 2.0. Pihak pembangkang bukanlah penganjur utama... berdasarkan tekanan pemerintah melalui media cetak dan media elektronik, Ambiga seolah-olah ditunding sebagai penganjur utama keran beliau diserang baik dari arah kiri, kanan, hadapan, belakang, bawah dan atas oleh pihak pemerintah. Pemikiran pemerintah seolah-olah senada dengan pemimpin-pemimpin barat yang bertanggapan bahawa kejadian yang berlaku di Norway baru-baru ini telah mendapat kerjasama dari Al-Qaeda.... Padahal siperlaku merupakan seorang yang amat amat amat membenci kepada Islam... Maka minda pemerintah memikirkan bahawa Bersih 2.0 adalah tajaan pembangkang adalah tidak berpatutan. Barisan pembangkang menyertai perhimpunan tersebut kerana mereka adalah watak-watak utama dalam pilihanraya umum. Pengalaman lalu mereka yang menempuh pelbagai cerita pahit dan maung bertanding kerusi dengan pihak Barisan Nasional membuatkan mereka terdorong untuk menuntut keadilan dalam perlaksanaan pilihanraya tanpa menjadi proksi kepada mana-mana pihak.

Anehnya mereka meminta semua pihak menghormati Suruhanjaya yang mengendalikan inkuiri kematian Teoh Beng Hock kerana suruhanjaya itu di bawah Yang Di Pertuan Agong...sedangkan mereka(BN) mempermainkan segala arahan SPR. Tidakkah mereka sendiri telah menderhaka kepada Yang Di Pertuan Agong? Pengundi hantu, politik wang dan monopoli sepenuhnya media serta menggunakan jentera perkhidmatan awam merupakan satu penderhakaan kepada Yang Di Pertuan Agong...

Memandangkan politik Malaysia yang dipandang 'stabil' oleh sesetengah pihak hakikatnya berkocakan. Rakyat khususnya perlu berbuat sesuatu... Pembersihan perlu dibuat dalam politik tanah air tercinta ini. Bagaimana caranya? Akan dibincangkan selepas ini....

Salam Rakyat! Salam Perjuangan! Salam Untuk Kesaksamaan dan Keadilan!

No comments:

Post a Comment