“…maka adalah Beta ini tiadalah sedua Beta harapkan yang sebelah Hulu hanyalah Orang Besar-Besar Beta di Raub akan membela pelihara sebelah Hulu,itupun dengan segala-gala anak Raja-Raja Dagang kerana Beta sebab boleh menjadi Raja dengan pertolongan daripada orang dagang. Maka itulah kita maalumkan kepada sekelian Dato’-dato’ dan Raja-Raja Dagang maka adalah Beta ini wallahi wabillahi tiadalah Beta berubahkan beralih bagaimana yang dipersumpahkan dahulu itulah adanya. Suatu pun tiada tanda khatnya hanyalah doa fi kulli waktin wahi itulah adanya”.

Blog ini mengutarakan isu-isu semasa yang berlaku di daerah Raub, khususnya & di seluruh negara amnya. Ada mata, pandang. Ada telinga, dengar. Ada akal, nilai. Ada BERANI, tegur-tegurkan.

UNTUK SEMUA YB DI PERINGKAT ADUN DAN PARLIMEN,


JIKA BENAR BERJUANG UNTUK RAKYAT, SILA KELUAR DARI PARTI MASING-MASING... JADI WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL PARTISAN!!!!

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT OLEH RAKYAT!

Search This Blog

15 April 2013

Era Baru, Peradaban Baru




السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


SALAM RAKYAT, SALAM PERJUANGAN!

Membentuk sebuah negara yang lebih baik daripada sebelumnya adalah dengan memanipulasikan hasil bumi secara bijaksana dan 'merakyat'kan hasil bumi tersebut tanpa dimiliki oleh seorang individu atau sekumpulan manusia yang tamak. Amalan kapitalisme yang menyerap dalam urus negara menyebabkan berlakunya penindasan terhadap rakyat dan satu kelompok kecil rakyat pula peroleh keuntungan daripadanya. 

Bagi meneutralkan kembali kapitalisme, tiada kaedah yang lebih baik melainkan pentadbiran yang berteraskan Al-Quran dan Hadith serta amalan-amalan yang berlandaskan sunnah Rasulullah SAW. 

Jika Nabi Muhammad SAW mampu menyatukan muslim dan non muslim dalam sebuah daulah Islamiyah di daerah Yatsrib (Madinah) pada tahun 622 Masihi tanpa sumber seperti minyak, emas, kelapa sawit, getah, hasil pertanian dan lain-lain eksport import..... Maka adalah tidak mustahil satu lagi daulah Islamiyah dalam peradaban moden ini akan muncul. Ketahuilah, sesungguhnya hak-hak muslim dan non-muslim sentiasa dipelihara selagi kita berpaksi kepada-NYA, Allah SWT. Sekiranya hak non muslim dinafikan, sesungguhnya sukar hendak dibayangkan bagaimana teruknya balasan yang bakal diterima oleh seorang muslim yang diangkat menjadi ketua negara itu kelak.

Kepada bakal pemimpin.... Selain Rasulullah dan 4 Sahabat baginda....Ikuti jejak ini...."beliau menggalakkan rakyat supaya memilih khalifah yang baru sekiranya mereka tidak berpuas hati dengan pemerintahannya. Beliau membahagikan tanah jajahan Ummayyah kepada rakyat dan amat jarang menerima hadiah kerana takut dirasuah. Beliau juga mendesak kaum keluarganya supaya mendermakan barang kemas kepada perbendaharaan awam." Inilah Khalifah Umar ibni Abd al-Aziz (682-720).

Salam Rakyat, Salam Perjuangan!

No comments:

Post a Comment