“…maka adalah Beta ini tiadalah sedua Beta harapkan yang sebelah Hulu hanyalah Orang Besar-Besar Beta di Raub akan membela pelihara sebelah Hulu,itupun dengan segala-gala anak Raja-Raja Dagang kerana Beta sebab boleh menjadi Raja dengan pertolongan daripada orang dagang. Maka itulah kita maalumkan kepada sekelian Dato’-dato’ dan Raja-Raja Dagang maka adalah Beta ini wallahi wabillahi tiadalah Beta berubahkan beralih bagaimana yang dipersumpahkan dahulu itulah adanya. Suatu pun tiada tanda khatnya hanyalah doa fi kulli waktin wahi itulah adanya”.

Blog ini mengutarakan isu-isu semasa yang berlaku di daerah Raub, khususnya & di seluruh negara amnya. Ada mata, pandang. Ada telinga, dengar. Ada akal, nilai. Ada BERANI, tegur-tegurkan.

UNTUK SEMUA YB DI PERINGKAT ADUN DAN PARLIMEN,


JIKA BENAR BERJUANG UNTUK RAKYAT, SILA KELUAR DARI PARTI MASING-MASING... JADI WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL PARTISAN!!!!

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT OLEH RAKYAT!

Search This Blog

12 October 2011

PUNGUTAN SUARA

Anak Raja Dagang tidak mahu mengulas panjang lebar bab gaji atau elaun ahli parlimen sama ada perlu dinaikkan atau tidak. Namun sebagai rakyat Malaysia yang dah beberapa kali mengundi, tidak berpuas hati andaikata Najib minta kesepakatan MP untuk tentukan kenaikan gaji mereka.

Apa yang perlu ialah dewan parlimen perlu membuat satu pungutan suara dari rakyat Malaysia untuk menentukan ianya wajar atau tidak. Pepandai aje cadang naik gaji sendiri.... Bro, negara ini bukan syarikat koperat malah negara ini tidak memerlukan keparat.

Tangan rakyat Malaysia yang menentukan kedudukan anda semua MP untuk berada dalam dewan parlimen itu. Kuasa siapa??? Kuasa rakyat....kerana kalian bekerja untuk rakyat. Tapi Najib bercakap seolah-olah dia seorang CEO sebuah syarikat koperat. Kedudukan tuan-tuan MP adalah dalam genggaman kami. 'Nyawa' tetuan di parlimen kami yang tentukan... Tup tup bab naik elaun/gaji korang, korang nak bincang sesama korang jer???? Berikan hak tersebut kepada rakyat Malaysia. Kami nak naikkan gaji ke, nak potong gaji ke,.... biar kami yang tentukan. Sepatutnya gaji korang(MP) kami nilai berdasarkan prestasi kerja korang.... tak kira memana pihak baik beend atau PR, kerja chanteeeek..baru boleh naik gaji.

Rakyat Malaysia jangan terus lena diulik percikan bunga api (terutamanya di Raub), jamuan makan-makan 1Malaysia(khususnya di Raub) atau agihan bubur lambuk(khasnya di Raub) kita menilai kerja seorang MP melalui hal-hal yang begitu. Melayu Raub perlu imbau kembali semenjak YB MP Raub(contooooooooh) pegang kerusi parlimen Raub, apa yang kita dapat?(kroni umno tu lain cerito le ye). Sesuai sangat ke kalau Ng Yen Yen mintak naik gaji? Atau sesuai sangat ke kalau menteri yang kawal selia polis nak naik gaji? Sedangkan anak-anak buahnya buat pesta membantai orang dalam BERSIH 2.0.

Rakyat Malaysia perlu celik kembali untuk kita sedari siapa ahli parlimen. Ini ke tidak, acap kali datang nak disambut macam dewa yang ntah datang dari mana... Ingat balik, tangan kita yang pangkah MP ni dulu. Kalau nak buat istiadat tunduk macam Jepun tu, biar dia yang tunduk. Kalau menyapa, biar MP yang menyapa dahulu. Biar MP yang hulur tangan. Sebab???? Ingat, RAKYAT adalah 'majikan' kepada semua ahli parlimen.

Mengapa jadi takut dengan Ahli Parlimen?..... Sebabnya dalam 365 hari, Rakyat cuma ada satu hari berkuasa...iaitu hari mengundi. Sedangkan Ahli Parlimen ada 364 hari lagi berkuasa(kununnya) Lagi indah kalau-kalau yang pegang menteri atau PM. Jadi memana MP yang gagal tunaikan kehendak rakyat....kita bagi notis satu hari untuk tidak bekerja selam 364 hari seterusnya.

Justeru, RAKYAT perlu kembali celik akal dan minda menyatakan bahawa kita(RAKYAT) adalah majikan kepada semua Ahli Parlimen dan juga ADUN yang ada di seluruh Malaysia. Bangun Rakyat kita singkir memana ADUN dan MP yang keparat.

P/s Saya mencadangkan gaji MP dan Menteri kabinet dipotong sehingga 85%. Apa yang rakyat bagi kat mereka ialah elaun-elaun yang dicatat dalam pekeliling perkhidmatan awam, elaun parking, elaun telefon dan elaun yang bersesuaian. Ini adalah langkah penjimatan yang kerajaan sedia ada hari ini war-warkan. Lagipun, baru Najib dan jejuak tahu camana kehidupan rakyat hari ini......

SALAM RAKYAT!
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT!

No comments:

Post a Comment