“…maka adalah Beta ini tiadalah sedua Beta harapkan yang sebelah Hulu hanyalah Orang Besar-Besar Beta di Raub akan membela pelihara sebelah Hulu,itupun dengan segala-gala anak Raja-Raja Dagang kerana Beta sebab boleh menjadi Raja dengan pertolongan daripada orang dagang. Maka itulah kita maalumkan kepada sekelian Dato’-dato’ dan Raja-Raja Dagang maka adalah Beta ini wallahi wabillahi tiadalah Beta berubahkan beralih bagaimana yang dipersumpahkan dahulu itulah adanya. Suatu pun tiada tanda khatnya hanyalah doa fi kulli waktin wahi itulah adanya”.

Blog ini mengutarakan isu-isu semasa yang berlaku di daerah Raub, khususnya & di seluruh negara amnya. Ada mata, pandang. Ada telinga, dengar. Ada akal, nilai. Ada BERANI, tegur-tegurkan.

UNTUK SEMUA YB DI PERINGKAT ADUN DAN PARLIMEN,


JIKA BENAR BERJUANG UNTUK RAKYAT, SILA KELUAR DARI PARTI MASING-MASING... JADI WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL PARTISAN!!!!

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT OLEH RAKYAT!

Search This Blog

26 September 2011

MUDAHNYA RAKYAT DIBELI

Salam Rakyat dan Salam Perjuangan,

Akhir-akhir Syawal di Raub sangat meriah.... Ada pihak dok anjur 'open house' 1Malaysia, pihak mana lagi kalau tak pihak beend. Saat nyawa di hujung tanduk, maka diorang ni dok asyik anjur majlis makan-makan.... Udah le RAGM anjur jamuan aidilfitri, MP Parlimen Raub dan sekutu tidak ketinggalan menganjurkan majlis yang sama... lebih hebat ianya dianjurkan di ketiga-tiga DUN... Pertama dibuat kat tapak pasar Isnin berhampiran Petronas jalan Cheroh... Kedua kat tapak pasar Rabu kat Dong.... Ketiga akan diadakan kat Batu Talam. Hebat kan MP Parlimen Raub... Masakan tidak, minah ni agaknya sudah hidu bau-bau busuk yang akan mengiringi kejatuhan beend di Raub. Lagi hebat, disetiap tempat tersebut ada pertunjukan bunga api...

Hahahaha YB beend dah lama tahu masyarakat Raub mudah dibeli dengan beberapa perkara seperti persembahan artis, majlis makan-makan dan letusan bunga api.... Kat dataran di bandar Raub kelmarin pada 24 September siap ada yang duduk tetengah jalan... Beend punya pasal polis tarak kacau....

Kalau penganjuran majlis membazir seperti ini orang Raub kata YB Parlimen dan beend Raub cukup bagus....geguling aku ketawa.... Mudah bebeno mike kena 'beli'. Setiap kali jenguk ke kampung tak banyak perubahan.... Ada kedai dibina tapi jadi 'gajah putih'. Jika dua tiga tahun dulu time orang Raub (biasanya anjuran orang Melayu) jemput YB Parlimen Raub datang ke majlis, yang datang hanya pembantu beliau... Tapi sekarang tak yah jemput, muka YB Parlimen dah terpacul dulu... Apa maknanya??? Maknanya musim 'MINTA NYAWA' sudah semakin tiba.... Jadi, jangan kerana artis popular datang Raub, jamuan makan-makan dan pertunjukan bunga api kebajikan dan masa depan orang Raub digadai. Selama ni sudah cukup la pepuak beend tunggang orang kampung.... Kali ini kita hajar sama diorang.

Dari Rakyat Untuk Rakyat

p/s Dato' Shah jadi MP Parlimen pun ok kot???????

No comments:

Post a Comment