“…maka adalah Beta ini tiadalah sedua Beta harapkan yang sebelah Hulu hanyalah Orang Besar-Besar Beta di Raub akan membela pelihara sebelah Hulu,itupun dengan segala-gala anak Raja-Raja Dagang kerana Beta sebab boleh menjadi Raja dengan pertolongan daripada orang dagang. Maka itulah kita maalumkan kepada sekelian Dato’-dato’ dan Raja-Raja Dagang maka adalah Beta ini wallahi wabillahi tiadalah Beta berubahkan beralih bagaimana yang dipersumpahkan dahulu itulah adanya. Suatu pun tiada tanda khatnya hanyalah doa fi kulli waktin wahi itulah adanya”.

Blog ini mengutarakan isu-isu semasa yang berlaku di daerah Raub, khususnya & di seluruh negara amnya. Ada mata, pandang. Ada telinga, dengar. Ada akal, nilai. Ada BERANI, tegur-tegurkan.

UNTUK SEMUA YB DI PERINGKAT ADUN DAN PARLIMEN,


JIKA BENAR BERJUANG UNTUK RAKYAT, SILA KELUAR DARI PARTI MASING-MASING... JADI WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL PARTISAN!!!!

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT OLEH RAKYAT!

Search This Blog

16 December 2010

DEMI RAKYAT

Salam Rakyat! Salam Perjuangan!

Sudah lama ambo tidak membuat catatan dalam blog ini. Mungkin kerana kewujudan Facebook menjadikan blog ini dipinggirkan..... Apa yang penting RAKYAT tidak dipinggirkan di waktu menjalani kehidupan dalam negara yang dicintai ini. Biar di mana jua gelanggang kita menyuarakan kebenaran, yang ambo mahukan ialah RAKYAT di Raub khususnya, di Pahang dan seluruh negara dapat info tentang hidup mati kita di bumi Malaysia.

Sudah lama tidak memberikan fokus kepada perkembangan politik di Raub. Apa perancangan partai-partai politik untuk menghadapi PRU yang akan datang? Paling pasti semua partai dari blok PR dan BN sedang mengadun satu resepi yang mampu RAKYAT di Raub menikmatinya. Memana hidangan yang enak itu akan memenangi hati RAKYAT Raub.

Melihat dari amatan ambo semua partai 'cool'....... Mungkin semuanya sedang dok membuat perundingan dengan komponen memasing untuk menentukan siapa yang hendak dicalonkan kelak. Bagi pihak PR, ambo nasihatkan demi RAKYAT kalian buatlah satu rumusan dan keputusan yang menguntungkan RAKYAT. Kalau DAP nak tanding, guna strategi PRU yang lalu iaitu meletakkan calon Melayu bertanding di kerusi Parlimen. PRU yang lalu pada pandangan ambo yang agak jahil ni....kempen kalian hanya takat 40% aje. PRU kedepan ni buat KEMPEN yang HOLISTIK....hehehhehe pinjam istilah popular BN. Ataupon, demi melihat keruntuhan keangkuhan BN.... biar PAS yang bertanding di PARLIMEN! Pasti Raub akan berada dalam genggaman PR.

Dalam hal ini, ketepikan impian dan kepentingan memegang tampuk kuasa. Pada hemat ambo, siapa pun yang menjadi pemerintah...hati dan perut RAKYAT perlu didahulukan. Jangan lak DAP nak risau PAS yang Islamik tuuu. Dalam Piagam Madinah dahulu menyatakkan Islam akan memberikan kebebasan kepada penganut agama lain mengamalkan amalan agamanya.... Semua yang bergelar RAKYAT sama ada Islam atau bukan Islam bebas menjalani kehidupan memasing. Jangan bimbang, PAS tak buat operasi besar-besaran 'mengkhatan'!!! Jika semua RAKYAT dan komponen PR memberikan amanah kepada PAS, PAS tidak akan melupakan garis panduan yang termaktub dalam Piagam Madinah tu. Walaupun ia berlaku ratusan tahun dahulu dan berlaku di Arab Saudi, kita perlu ingat piagam itu berlandaskan hukum Allah SWT yang ada dalam Al-Quran. PAS tidak akan membelot....sekiranya tiada pembelotan!

Sekarang kita bukan nak nengok itu kawasan siapa, ini kawasan siapa.... kita dan RAKYAT nak tengok BN REBAH di bumi RAUB!!!! Jadi fikirkan hal ini sedalamnya. Selama ini pun pengundi Melayu tetap membantu partai DAP di Raub. Kita perlu membuat perubahan... demi kebenaran, keadilan dan RAKYAT yang mengharapkan perjuangan PR akan merubah keadaan tatkala penjawat awam sendiri pun khabarnya sudah berada di atas garisan sempadan kemiskinan!!!!

Fikirkan RAKYAT sebagai teras perjuangan!!!!
SALAM RAKYAT.....DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT!!!!


No comments:

Post a Comment