“…maka adalah Beta ini tiadalah sedua Beta harapkan yang sebelah Hulu hanyalah Orang Besar-Besar Beta di Raub akan membela pelihara sebelah Hulu,itupun dengan segala-gala anak Raja-Raja Dagang kerana Beta sebab boleh menjadi Raja dengan pertolongan daripada orang dagang. Maka itulah kita maalumkan kepada sekelian Dato’-dato’ dan Raja-Raja Dagang maka adalah Beta ini wallahi wabillahi tiadalah Beta berubahkan beralih bagaimana yang dipersumpahkan dahulu itulah adanya. Suatu pun tiada tanda khatnya hanyalah doa fi kulli waktin wahi itulah adanya”.

Blog ini mengutarakan isu-isu semasa yang berlaku di daerah Raub, khususnya & di seluruh negara amnya. Ada mata, pandang. Ada telinga, dengar. Ada akal, nilai. Ada BERANI, tegur-tegurkan.

UNTUK SEMUA YB DI PERINGKAT ADUN DAN PARLIMEN,


JIKA BENAR BERJUANG UNTUK RAKYAT, SILA KELUAR DARI PARTI MASING-MASING... JADI WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL PARTISAN!!!!

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT OLEH RAKYAT!

Search This Blog

21 February 2010

AKU:HAMBA-NYA DAN RAKYAT

ARD bukanlah persis ahli PAS, PKR, DAP, UMNO, MCA, MIC yang punya identiti atau ciri-ciri atau pembawakan memasing. ARD orang biasa.... Tidak ada kedudukan dan kepentingan dalam mana-mana pertubuhan politik. Ke mana kelian nak bawa dasar partisan kelian ni sebenarnya??? Untuk RAKYAT??? Betul ke???

ARD nak bawa cerita ni... Di Raub ada seorang pemimpin sebuah partai politik yang menongkah arus dengan UMNO.... Pada suatu hari di telah memasuki taman perumahan yang mana di sebuah rumah kat situ sedang buat persiapan untuk mengadakan kenduri. Makanya di sekitar rumah tu dah ditegakkan khemah dan disusun meja. Maknanya kereta tak boleh melalui jalan kat situ lagi. Kena u turn la. Namun dengan kedudukan di mata masyarakat yang tinggi sikit dari ARD dan wakil tuan rumah, hamba Allah ini sudah lupa siapa dia... Wakil tuan rumah dah maklum kat dia, jalan tak boleh lalu sebab meja kerusi dah disusun namun kata-kata yang kurang enak didengar diberi dek hamba Allah ni(pemimpin tu la). Oit!, time nak tarik undi pandai berbahasa dan berpekerti???

Kepada beliau dan juga lain-lain kepimpinan partisan, tolong jangan macam tu. Sekali ARD dengar, maka ARD tau camana isi hati beliau. Sebab itu kejadian spontan... Yang spontan adalah reaksi semulajadi diri kita. Terutamanya tentang perangai kita. Tu belum ada kuasa di tangan. Yang lain-lain kepimpinan partisan di Raub khususnya, RAKYAT buka mata melihat setiap gerak laku kelian.

Baik BN atau PR, kami ada kuasa memilih. Pada satu-satu ketika kami juga boleh sisihkan kedua-duanya. Kami 'simpan' kuasa itu untuk masa yang benar-benar sesuai.

SALAM RAKYAT! SALAM PERJUANGAN!

No comments:

Post a Comment