“…maka adalah Beta ini tiadalah sedua Beta harapkan yang sebelah Hulu hanyalah Orang Besar-Besar Beta di Raub akan membela pelihara sebelah Hulu,itupun dengan segala-gala anak Raja-Raja Dagang kerana Beta sebab boleh menjadi Raja dengan pertolongan daripada orang dagang. Maka itulah kita maalumkan kepada sekelian Dato’-dato’ dan Raja-Raja Dagang maka adalah Beta ini wallahi wabillahi tiadalah Beta berubahkan beralih bagaimana yang dipersumpahkan dahulu itulah adanya. Suatu pun tiada tanda khatnya hanyalah doa fi kulli waktin wahi itulah adanya”.

Blog ini mengutarakan isu-isu semasa yang berlaku di daerah Raub, khususnya & di seluruh negara amnya. Ada mata, pandang. Ada telinga, dengar. Ada akal, nilai. Ada BERANI, tegur-tegurkan.

UNTUK SEMUA YB DI PERINGKAT ADUN DAN PARLIMEN,


JIKA BENAR BERJUANG UNTUK RAKYAT, SILA KELUAR DARI PARTI MASING-MASING... JADI WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL PARTISAN!!!!

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT OLEH RAKYAT!

Search This Blog

14 February 2010

KEBENARAN KIAN LUPUS

Ini posting yang sesuai untuk ARD bawa ke paparan skrin hari ini. Hari berganti hari Allah SWT telah memberikan signal bahawa manusia(terutamanya yang Muslim) semakin 'menjauhi' diri dari NYA. Tak faham? Memang ar.... Manusia mudah lupa part-part agama dan ketuhanan ni. Hatta ulama bijak pandai di Malaysia pun begitu adanya.

Dalam pukul 2 pagi, ARD buka Astro History Channel. Siri Battles BC baru nak bermula. Tajuk memang best....DAVID: GIANT SLAYER. Kisah berkenaan Nabi Daud A.S. . Malangnya siri tu memang CELAKA! memang GAMPANG!... Maaf memang itu istilah yang sesuai. Macamana siri begitu boleh lepas siar untuk Malaysia sebuah negara Islam??? Pegawai-pegawai agama negeri, staf-staf JAKIM, mufti-mufti pernah tengok tak siri ini???

Tuan-tuan, ARD beragama Islam.... Namun ARD diajar mempercayai akan kenabian para nabi termasuklah Nabi Daud A.S. Namun siri Battles BC memesongkan kisah benar Nabi Daud A.S. Dalam siri tersebut menunding jari ke arah Nabi Daud A.S. sebagai seorang yang kejam dan penjenayah kepada bangsa Yahudi. Malah komentar-komentar pakar sejarah dalam siri tu(orang Yahudi gak...) menunjukkan mereka mempertikaikan kandungan dalam Bible.... Hah! bapak-bapak ulamak... inilah yang perlu kelian beri perhatian. Jangan nak jaga Islam dan Nabi Mohammad SAW aje. Mementang le Nabi Daud A.S. dari bangsa Yahudi, maka haruskah kita membiarkan baginda dicerca dan dihina sedemikian???? Allah anugerahkan Islam dan Nabi Mohammad SAW untuk semua bangsa... Namun Allah tidak mahu kita lupakan kisah-kisah nabi dan rasul sebelum Nabi Mohammad SAW. Allah mahu umat Islam perakui kewujudan nabi dan rasul selain Nabi Mohammad SAW. Kenapa Nabi Mohammad SAW tidak diturunkan semula di akhir zaman? Kenapa Nabi Isa A.S.????

Hakikatnya Nabi Daud A.S. dicerca oleh kaumnya sendiri(itupun kalau diorang tu benar-benar punya dna bani Israel) Adakah kita umat Islam berdiam diri. Seseorang boleh lantik peguam dan saman ASTRO???? Boleh! kerana Nabi Daud A.S. juga adalah antara nabi dan rasul yang perlu umat Islam akui kewujudannya dan baginda difitnah sedemikian rupa. Buka mata ulama Malaysia!!! Islam bukan sekadar ada Nabi Mohammad SAW!

Kerajaan perlu sekat ASTRO daripada menyiarkan siri itu lagi. Maklum le ASTRO pun tipu gak... Bayar mahal, tapi rancangan t.v. bayak yang ulang tayang.

SALAM RAKYAT! SALAM PERJUANGAN!


No comments:

Post a Comment