“…maka adalah Beta ini tiadalah sedua Beta harapkan yang sebelah Hulu hanyalah Orang Besar-Besar Beta di Raub akan membela pelihara sebelah Hulu,itupun dengan segala-gala anak Raja-Raja Dagang kerana Beta sebab boleh menjadi Raja dengan pertolongan daripada orang dagang. Maka itulah kita maalumkan kepada sekelian Dato’-dato’ dan Raja-Raja Dagang maka adalah Beta ini wallahi wabillahi tiadalah Beta berubahkan beralih bagaimana yang dipersumpahkan dahulu itulah adanya. Suatu pun tiada tanda khatnya hanyalah doa fi kulli waktin wahi itulah adanya”.

Blog ini mengutarakan isu-isu semasa yang berlaku di daerah Raub, khususnya & di seluruh negara amnya. Ada mata, pandang. Ada telinga, dengar. Ada akal, nilai. Ada BERANI, tegur-tegurkan.

UNTUK SEMUA YB DI PERINGKAT ADUN DAN PARLIMEN,


JIKA BENAR BERJUANG UNTUK RAKYAT, SILA KELUAR DARI PARTI MASING-MASING... JADI WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL PARTISAN!!!!

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT OLEH RAKYAT!

Search This Blog

28 February 2010

LIHATLAH DUNIA

GEMPAR!!!! GEMPAR??? Sebenarnya tidak langsung menggemparkan apabila media mendedahkan kisah malang seorang anak yang dibunuh oleh kekasih ibunya. Dengan bangganya media cetak mendedahkan wajah siperlaku zina di dada akhbar memasing. Sedih??? Siapa yang tidak bersedih dengan kejadian tersebut. Namun sikap siapa yang harus dipersalahkan...?

Inilah satu contoh apabila pemimpin tinggalkan kepentingan agama demi sedikit kuasa(yang banyak milik Allah SWT) maka rakyat apatah lagi keadaannya. 'Bercicei birei' la anak bangsa. Ini baru satu kejadian zina yang didedah. Banyak lagi. Perhatian dari pihak kerajaan/pemerintah??? Jangan harap la. Time tercetus sesuatu isu baru nak bertindak. Kes Highland Tower, selepas kejadian memacam arahan dibuat. Pembinaan rumah dikaki bukit disekat dan memacam lagi... Tetapi selepas itu macam cendawan muncul kondo di lereng bukit.

Datang pulak isu panazzz minum arak, kecoh pasal tangkapan dan hukuman.... timbul isu PATI penuh le akhbar dok citer.... Macam ni ke golongan partisan mentadbir negara???

Budak yang meninggal tu...Al-Fatihah.... Semoga rohnya dicucuri rahmat-Nya. Seluruh negara bersedih. Bersedih bukan sekadar bersimpati dengan anak comel itu..... Malah rakyat bersedih dengan kepincangan yang wujud dalam sebuah kerajaan yang dihasilkan oleh amalan kelompok partisan. Rerupanya pemerintah hanya bijak berkata-kata. Indah khabar dari rupa. 50 tahun lebih dengan dasar itu dan ini tetapi laba hanya dirasai oleh mereka yang punya kuasa dan berkuasa. Inilah buruknya imej demokrasi apabila kapitalis menguasai budaya berekonomi, bersosial dan beragama.... Inilah sistem yang dibawa pemerintah Malaysia yang memperhambakan rakyat melalui dasar penswastaan dan beberapa dasar lagi yang disokong beberapa akta yang merantai hak-hak rakyat yang mutlak.

Majoriti rakyat masih belum sedar hakikat ini kerana ada pepatah "Menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian tidak berguna" So, melalui bahasa.... Allah SWT telah menerangkan bagaimana sikap manusia ini.

TANAH MELAYU PERLUKAN REVOLUSI MINDA RAKYAT!!!

TANAH MELAYU??? ARD bukan rasis tapi ia lebih manis dari MALAYSIA yang bunyinya agak kapitalis.....

No comments:

Post a Comment