“…maka adalah Beta ini tiadalah sedua Beta harapkan yang sebelah Hulu hanyalah Orang Besar-Besar Beta di Raub akan membela pelihara sebelah Hulu,itupun dengan segala-gala anak Raja-Raja Dagang kerana Beta sebab boleh menjadi Raja dengan pertolongan daripada orang dagang. Maka itulah kita maalumkan kepada sekelian Dato’-dato’ dan Raja-Raja Dagang maka adalah Beta ini wallahi wabillahi tiadalah Beta berubahkan beralih bagaimana yang dipersumpahkan dahulu itulah adanya. Suatu pun tiada tanda khatnya hanyalah doa fi kulli waktin wahi itulah adanya”.

Blog ini mengutarakan isu-isu semasa yang berlaku di daerah Raub, khususnya & di seluruh negara amnya. Ada mata, pandang. Ada telinga, dengar. Ada akal, nilai. Ada BERANI, tegur-tegurkan.

UNTUK SEMUA YB DI PERINGKAT ADUN DAN PARLIMEN,


JIKA BENAR BERJUANG UNTUK RAKYAT, SILA KELUAR DARI PARTI MASING-MASING... JADI WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL PARTISAN!!!!

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT OLEH RAKYAT!

Search This Blog

18 March 2010

SERIBU KALI SAYANG.....ZAHRAIN

SALAM RAKYAT!!!

Sidang Parlimen udah pun bermula. Titah YDP Agong menegur sikap segelintir(kebanyakannya?) MP yang tidak profesional.... Maka terserlah le pada malam kelmarin dalam Buletin Utama TV3suku sikap MP sewaktu si Zahrain berucap dalam sesi pendedahan 'keburukan' Anwar di Parlimen. Kalau macam tu le sikap MP-MP(mlm kelmarin MP BN lebih terserlah 'keprasekolahannya'), baik ARD duduk di kerusi kelian.

ARD nak tegur perangai buruk si Zahrain ni.... Kenapa beliau membuat 'pendedahan' di Parlimen?? Jelas tindakan beliau sekadar untuk memburuk-burukkan Anwar. Melihat kepada reaksi beliau sewaktu berucap tu.... 'BACK UP' memang kuat. Dilaknat Allah SWT kamu Zahrain bin Mohamed Hashim... Ingatkan kamu berjiwa rakyat, rerupanya kamu berjiwa KARAT dan berhati laknat...

Zahrain, kedudukan awak di Parlimen bukan ditentukan rakyat secara total. Tetapi kerana Allah SWT yang menggerakkan hati-hati rakyat mengundi anda(termasuk yang lelain tu. Kerana Allah punya rancangan yang kita tidak ketahuan) Jelas sikap tuan sewaktu pengucapan di parlimen malam kelmarin tidak PROFESIONALISME dan bukan membawa wadah RAKYAT. Kenapa tidak membuat sidang media khas untuk itu? Kenapa di dalam sidang Parlimen? Sidang itu untuk membincangkan tentang masa hadapan dan hala tuju negara. Inilah sikap 'prasekolah' Zahrain yang ARD sendiri sudah blacklist dan dikeluarkan dari senarai 'MP RAKYAT'... dan dimasukkan bawah label 'MP PENCACAI' dan 'MP KARAT'......

Hati-hati Zahrain.... Tengok gayanya tu melalui raut wajah tu... tuan ni ada dua tiga penyakit... Jangan tak sempat mohon maaf dengan DS Anwar Ibrahim.... Jangan jadi bebudak 'PRASEKOLAH' buruk bila tengok orang tua(MP lak tu) perangai macam budak prasekolah dalam Parlimen. Reaksi tetuan keluar t.v. la. Macam mana nak bentuk sikap mulia rakyat Malaysia sedangkan perancang, penggubal dan pelaksananya tunjuk sikap buruk dan perangai macam BERUK di Parlimen.

No comments:

Post a Comment