“…maka adalah Beta ini tiadalah sedua Beta harapkan yang sebelah Hulu hanyalah Orang Besar-Besar Beta di Raub akan membela pelihara sebelah Hulu,itupun dengan segala-gala anak Raja-Raja Dagang kerana Beta sebab boleh menjadi Raja dengan pertolongan daripada orang dagang. Maka itulah kita maalumkan kepada sekelian Dato’-dato’ dan Raja-Raja Dagang maka adalah Beta ini wallahi wabillahi tiadalah Beta berubahkan beralih bagaimana yang dipersumpahkan dahulu itulah adanya. Suatu pun tiada tanda khatnya hanyalah doa fi kulli waktin wahi itulah adanya”.

Blog ini mengutarakan isu-isu semasa yang berlaku di daerah Raub, khususnya & di seluruh negara amnya. Ada mata, pandang. Ada telinga, dengar. Ada akal, nilai. Ada BERANI, tegur-tegurkan.

UNTUK SEMUA YB DI PERINGKAT ADUN DAN PARLIMEN,


JIKA BENAR BERJUANG UNTUK RAKYAT, SILA KELUAR DARI PARTI MASING-MASING... JADI WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL PARTISAN!!!!

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT OLEH RAKYAT!

Search This Blog

27 March 2010

TALKIN UNTUK UPTOWN RAUB

Akhirnya apa yang ARD jangkakan berlaku juga. UPTOWN Raub bukan sahaja hambar tetapi 'mati' bersama-sama semangat peniaga-peniaga yang mencari rezeki di situ. Mengapa? Kenapa? Ini persoalan yang timbul. Siapa yang perlu ditundingkan?

Dalam posting ARD seketika dahulu dah keluar isu ini... Tapi apakan daya... Masyarakat anggap blogger tiada wawasan dan hanya tahu komen...komen...komen. Kami(blogger) menyuarakan pendapat terhadap satu-satu isu untuk diambil tindakan oleh pihak-pihak tertentu. Kritikan dari sudut politik, ekonomi dan sosial hatta agama yang kami paparkan jangan dianggap tidak memainkan peranan sebagai ahli kepada masyarakat.

Sekarang uptown hanya tinggal kenangan sahaja.... Tidak terfikir ke dek pihak yang berkenaan akan kerugian peniaga-peniaga di situ mengeluarkan modal dalam masa yang sama membawa harapan yang tinggi untuk menambah rezeki... Kelian memang tiada rasa simpati dan empati terhadap golongan peniaga ini... RAKYAT DIDAHULUKAN!!! Betul ke ungkapan ini??? atau sekadar ungkapan untuk mengembalikan kepercayaan rakyat kepada pemerintah dengan harapan PRU akan datang 'nasib baik' menyebelahi pemerintah sekali lagi.

Inilah pentingnya peranan pihak-pihak yang punya kuasa untuk bertindak. Jangan buat sesuatu program tu 'hangat-hangat tahi ayam' atau sekadar untuk 'menghalalkan cara'.

Kepada pihak yang berkenaan, kerusi empuk tetuan tu tinggalkan sementara dan turun ke padang dan kembalikan uptown Raub. Huh! Nasib baik tidak ada pilihanraya kerajaan tempatan kalau tak dah lama muka-muka dalam MDR tu dicampak dari zon selesa.

SALAM RAKYAT! SALAM PERJUANGAN!

No comments:

Post a Comment