“…maka adalah Beta ini tiadalah sedua Beta harapkan yang sebelah Hulu hanyalah Orang Besar-Besar Beta di Raub akan membela pelihara sebelah Hulu,itupun dengan segala-gala anak Raja-Raja Dagang kerana Beta sebab boleh menjadi Raja dengan pertolongan daripada orang dagang. Maka itulah kita maalumkan kepada sekelian Dato’-dato’ dan Raja-Raja Dagang maka adalah Beta ini wallahi wabillahi tiadalah Beta berubahkan beralih bagaimana yang dipersumpahkan dahulu itulah adanya. Suatu pun tiada tanda khatnya hanyalah doa fi kulli waktin wahi itulah adanya”.

Blog ini mengutarakan isu-isu semasa yang berlaku di daerah Raub, khususnya & di seluruh negara amnya. Ada mata, pandang. Ada telinga, dengar. Ada akal, nilai. Ada BERANI, tegur-tegurkan.

UNTUK SEMUA YB DI PERINGKAT ADUN DAN PARLIMEN,


JIKA BENAR BERJUANG UNTUK RAKYAT, SILA KELUAR DARI PARTI MASING-MASING... JADI WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL PARTISAN!!!!

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT OLEH RAKYAT!

Search This Blog

08 April 2010

ALHAMDULILLAH.........ALHAMDULILLAH.........ALHAMDULILLAH

Alhamdulillah...Alhamdulillah...Alhamdulillah....

Lafaz kesyukuran yang mampu diucapkan oleh ARD pada hari ini (08/04/2010) Sesungguhnya Allah SWT telah menerima doa hamba-hamba-Nya. Esok(09/04/2010) MASJID TENGKU ABU BAKAR telah dibenarkan kembali menjalankan solat Jumaat setelah bertahun disekat.

Ini adalah dari sumber rapat jawatankuasa MTAB yang telah menerima berita gembira ini pagi tadi. Bersyukur kepada Allah SWT kerana telah membuka pintu hati pihak-pihak yang berkenaan yang mengembalikan solat Jumaat di MTAB. Semoga 'hati-hati' ini akan terus menjalankan tanggungjawab berlandaskan suruhan-Nya.

Pinggirkan rasa ketidakpuasan terhadap MTAB, buang jejauh jika ada niat serong terhadap MTAB. Masjid ini 'RUMAH ALLAH'. Kalau orang nak robohkan rumah kita tanpa sebab kukuh kita akan marah... Begitu juga dengan punya niat merobohkan rumah Allah. Ya Allah!, ARD mendoakan agar digerakkan hati-hati ini untuk meneruskan keadilan yang hak kepada rakyat sepertimana kehendak & perintah-Mu.

Satu kemenangan untuk RAKYAT!.....

ALHAMDULILLAH!

SALAM RAKYAT! SALAM PERJUANGAN!

No comments:

Post a Comment