“…maka adalah Beta ini tiadalah sedua Beta harapkan yang sebelah Hulu hanyalah Orang Besar-Besar Beta di Raub akan membela pelihara sebelah Hulu,itupun dengan segala-gala anak Raja-Raja Dagang kerana Beta sebab boleh menjadi Raja dengan pertolongan daripada orang dagang. Maka itulah kita maalumkan kepada sekelian Dato’-dato’ dan Raja-Raja Dagang maka adalah Beta ini wallahi wabillahi tiadalah Beta berubahkan beralih bagaimana yang dipersumpahkan dahulu itulah adanya. Suatu pun tiada tanda khatnya hanyalah doa fi kulli waktin wahi itulah adanya”.

Blog ini mengutarakan isu-isu semasa yang berlaku di daerah Raub, khususnya & di seluruh negara amnya. Ada mata, pandang. Ada telinga, dengar. Ada akal, nilai. Ada BERANI, tegur-tegurkan.

UNTUK SEMUA YB DI PERINGKAT ADUN DAN PARLIMEN,


JIKA BENAR BERJUANG UNTUK RAKYAT, SILA KELUAR DARI PARTI MASING-MASING... JADI WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL PARTISAN!!!!

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT OLEH RAKYAT!

Search This Blog

10 April 2010

SEPINTAS LALU........

Hari ini ARD begitu terharu kerana Masjid Tengku Abu Bakar 'meriah' di hari Jumaat buat pertama kalinya setelah bertahun suasana itu diragut dari pandangan masyarakat di sekitar bandar Raub. Bertahun juga MTAB menangis apabila 'hak'nya dirampas oleh mereka yang berkepentingan. Namun, Allah SWT lebih berkuasa.....dari sesiapa jua dimuka bumi ini.

ARD berpendapat bukan umat Islam sekitar bandar Raub sahaja gembira malah masyarakat bukan Islam merindui suasana itu. MTAB sudah 'BEBAS'!!!! Syukur...Alhamdulillah. ARD tak kata posting-posting ARD antara punca solat Jumaat dapat dilaksanakan di MTAB. Tidak...Tidak...Tidak... Ini berlaku kerana telah tiba detiknya Allah SWT pamerkan kekuasaannya yang mampu menggerakkan hati-hati yang keras dan degil agar membenarkan solat Jumaat di MTAB. Berkat doa hati-hati yang kerdil mampu melembutkan 'jiwa-jiwa yang kacau'... Jika masih ada 'jiwa kacau' menafikan haq MTAB.... bebawa la beribadah di rumah Allah ini dan rasai nikmat sebagai tetamu Allah SWT di rumah-Nya.

Masih ada beberapa perkara yang belum selesai di MTAB. Pembentukan jawatankuasa pengurusan baru perlu dibuat. Gantikan pengerusi yang sedia ada dengan seseorang yang benar-benar mempunyai kualiti yang tinggi dari sudut dunia dan akhirat. Seorang pemimpin yang benar-benar mampu menguruskan hal-hal yang berkaitan kedua-dua unsur. Kita bukan sekadar memerlukan seorang yang bersifat teknokrat tetapi kita juga memerlukan seseorang yang mampu menjalankan tanggungjawabnya lebih daripada itu. GRED A pengetahuan agama, GRED A dari sudut pengurusan kewangan, GRED A sebagai pakar strategik, GRED A sebagai seorang kariah MTAB... GRED A sebagai pegawai perhubungan awam.


SALAM RAKYAT! SALAM PERJUANGAN!

No comments:

Post a Comment