“…maka adalah Beta ini tiadalah sedua Beta harapkan yang sebelah Hulu hanyalah Orang Besar-Besar Beta di Raub akan membela pelihara sebelah Hulu,itupun dengan segala-gala anak Raja-Raja Dagang kerana Beta sebab boleh menjadi Raja dengan pertolongan daripada orang dagang. Maka itulah kita maalumkan kepada sekelian Dato’-dato’ dan Raja-Raja Dagang maka adalah Beta ini wallahi wabillahi tiadalah Beta berubahkan beralih bagaimana yang dipersumpahkan dahulu itulah adanya. Suatu pun tiada tanda khatnya hanyalah doa fi kulli waktin wahi itulah adanya”.

Blog ini mengutarakan isu-isu semasa yang berlaku di daerah Raub, khususnya & di seluruh negara amnya. Ada mata, pandang. Ada telinga, dengar. Ada akal, nilai. Ada BERANI, tegur-tegurkan.

UNTUK SEMUA YB DI PERINGKAT ADUN DAN PARLIMEN,


JIKA BENAR BERJUANG UNTUK RAKYAT, SILA KELUAR DARI PARTI MASING-MASING... JADI WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL PARTISAN!!!!

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT OLEH RAKYAT!

Search This Blog

11 April 2010

DENGAR, KAJI DAN BERTINDAK

Salama Rakyat!

Pembaca blog datangnya dari pelbagai peringkat umur dan taraf hidup. Ada pembaca di kalangan partisan, kuasawan, budayawan, karyawan, dan lain-lain. Umumnya siapa pun anda, anda adalah RAKYAT. Hidup di sebuah negara yang dinamakan Malaysia.

Sebagai sebuah negara yang ditadbir secara demokrasi semua tindakan yang dibuat oleh pemerintah adalah berfokus kepada kepentingan rakyat. Hakikatnya RAKYAT adalah hakim yang menilai perancangan agama, sosial, perundangan, ekonomi dan sebagainya agar memberi faedah kepada rakyat 100% tanpa ada 'serampang dua mata' atau 'yang tersirat di sebalik yang tersurat'.

ARD antara blogger yang merasakan inilah ruang untuk kami memberi teguran dan pandangan tanpa mengaut sebarang keuntungan dari tindakan kami. Tak ada 'one click, get US1'. Bagi diri ARD tiada pemburuan untuk dikenali umum atau glamor. Apa guna popular dan glamor jika kehidupan rakyat masih ditakuk lama....hak rakyat masih dipinggir....rakyat diperkuda oleh pihak-pihak yang berkepentingan terutamanya golongan partisan.

Justeru, terima/dengar teguran dan pandangan kami.... kaji dengan minda yang waras dan telus dan bertindak tanpa ada niat yang tersirat. Kekadang bila kita berada di atas, kita merasakan kita sudah bijak dan kita tidak perlu pandangan luar.... Sayangnya bila kelian berada di atas, kelian tidak memandang ke bawah... Ingat, dalam apa jua keadaan RAKYAT adalah kelompok pertama merasai pahit dan manisnya dahulu....

SALAM RAKYAT! SALAM PERJUANGAN!

No comments:

Post a Comment