“…maka adalah Beta ini tiadalah sedua Beta harapkan yang sebelah Hulu hanyalah Orang Besar-Besar Beta di Raub akan membela pelihara sebelah Hulu,itupun dengan segala-gala anak Raja-Raja Dagang kerana Beta sebab boleh menjadi Raja dengan pertolongan daripada orang dagang. Maka itulah kita maalumkan kepada sekelian Dato’-dato’ dan Raja-Raja Dagang maka adalah Beta ini wallahi wabillahi tiadalah Beta berubahkan beralih bagaimana yang dipersumpahkan dahulu itulah adanya. Suatu pun tiada tanda khatnya hanyalah doa fi kulli waktin wahi itulah adanya”.

Blog ini mengutarakan isu-isu semasa yang berlaku di daerah Raub, khususnya & di seluruh negara amnya. Ada mata, pandang. Ada telinga, dengar. Ada akal, nilai. Ada BERANI, tegur-tegurkan.

UNTUK SEMUA YB DI PERINGKAT ADUN DAN PARLIMEN,


JIKA BENAR BERJUANG UNTUK RAKYAT, SILA KELUAR DARI PARTI MASING-MASING... JADI WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL PARTISAN!!!!

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT OLEH RAKYAT!

Search This Blog

22 April 2010

POLITIK,PARTI DAN ........

Sekarang Hulu Selangor menjadi tumpuan satu Malaya.... Dua jagoan meniti dan menanti hari penentuan.... Siapa yang layak kuasai Hulu Selangor.... Bukan 'Kamal' atau Zaid, tetapi BN atau PR. Kedua-dua pihak dah mula turun padang. BN menggunakan kelebihannya menguasai media massa menyiarkan propaganda... Macam-macam cerita ada... Sampai bab dalam kain calon pun ada....

Persoalannya di mata ARD, korang dok singkap keburukan orang lain ni... Korang sudah cukup baik ke? Inilah yang dididik oleh pengamal partisan zaman berzaman di Tanah Melayu ni. Rakyat nak dengar apakah misi dan visi mereka apabila menang dalam satu-satu pilihanraya, bukan nak dengar cerita yang ntah hapa-hapa. Ulang balik, korang ni cukup baik sangat ke???

Selama hidup ARD di bumi Tanah Melayu ni, macam-macam pendedahan dibuat tentang keperibadian mereka yang hidup bergelumang dengan partisan ni. Ada cerita 'kaki betina', ada cerita 'kaki botol', dan ntah hapa-hapa kaki lagi. Ini menunjukkan sebahagian besar 'politisan' ni berperangai buruk.... Jadi, kita masih lagi nak percaya dengan golongan partisan dan politisan ni ke? Mereka ini seolah-olah sekelompok manusia yang mengambil kesempatan dari 'baik hati' rakyat yang percaya dengan perjuangan partisan dan politisan ini.

Kesimpulannya, baik BN atau PR.... kelian dari kelompok yang berbeda...tetapi tetap punya cita rasa yang sama... Huhuhuhuhu....makin banyak buat pendedahan maka makin terserlah kelian punya niat dan hati budi kelian kepada rakyat. Bagi ARD: PEMIMPIN YANG TERBAIK TIDAK AKAN HEBOHKAN KEBURUKAN LAWANNYA...

SALAM RAKYAT!
SALAM PERJUANGAN!
DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT!

No comments:

Post a Comment