“…maka adalah Beta ini tiadalah sedua Beta harapkan yang sebelah Hulu hanyalah Orang Besar-Besar Beta di Raub akan membela pelihara sebelah Hulu,itupun dengan segala-gala anak Raja-Raja Dagang kerana Beta sebab boleh menjadi Raja dengan pertolongan daripada orang dagang. Maka itulah kita maalumkan kepada sekelian Dato’-dato’ dan Raja-Raja Dagang maka adalah Beta ini wallahi wabillahi tiadalah Beta berubahkan beralih bagaimana yang dipersumpahkan dahulu itulah adanya. Suatu pun tiada tanda khatnya hanyalah doa fi kulli waktin wahi itulah adanya”.

Blog ini mengutarakan isu-isu semasa yang berlaku di daerah Raub, khususnya & di seluruh negara amnya. Ada mata, pandang. Ada telinga, dengar. Ada akal, nilai. Ada BERANI, tegur-tegurkan.

UNTUK SEMUA YB DI PERINGKAT ADUN DAN PARLIMEN,


JIKA BENAR BERJUANG UNTUK RAKYAT, SILA KELUAR DARI PARTI MASING-MASING... JADI WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL PARTISAN!!!!

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT OLEH RAKYAT!

Search This Blog

24 February 2011

YB OH YB!

Hari ni ARD baca kenyataan dalam akhbar(UM) tentang kenyataan seorang pencacai AMENO yang mencadangkan seorang pegawai dalam sebuah organisasi GLC dikenakan tindakan atau hukuman kerana dikatakan ‘MENEGUR’ atau ‘KRITIK’ seorang kepala satu lagi organisasi GLC. Hahahaha sudah jelas lagi bersuluh ARD secara peribadi berpendapat sesiapa orang kuat AMENO adalah KEBAL dari menerima teguran, kritikan, komplen dan apa juga perkataan yang sewaktu dengannya. Itulah gambaran sebenar AMENO masa kini! Depa boleh buat apa sahaja yang depa fikir bagi untung kat depa. Sesapa tak boleh komplen atau kritik....sebab depa pegang kuasa!!!! Maka barang siapa yang bersuara dalam sesatu isu dianggap HANG JEBAT!!!! Penderhaka wajib dihukum! Gitu le gamaknya.

Agaknya pepuak AMENO ni masih syok bersantai dengan kuasa yang ada pada mereka.... Banyak perkara yang menyentuh kebajikan rakyat yang mereka pinggirkan. Dari sudut sosial, ekonomi dan juga agama. Keperihatinan kepada rakyat hanya menonjol apabila pilihanraya berlaku....tidak kira PRU atau PRK.... Waktu itulah bermacam bentuk bantuan dihulur kepada rakyat yang sebelumnya diabaikan pemerintah. Kenapa sebelum PRU atau PRK nasib rakyat yang tidak bernasib baik tidak dibela seadanya? Kenapa bila ada PRU dan PRK baru terhegeh-hegeh ‘turun padang’ dan berpura-pura kilen adalah YB yang prihatin.... Malah time tu la YB tunjuk simpati kepada rakyat walau kawasan tu bukan kawasan dia.....Errrrr, macam YB ADUN Dong yang tetiba berhati mulia menabur budi dan penuh prihatin di ADUN Kerdau!(merujuk kepada gambo dalam akhbar Sinar bertarikh 24/02/2011) Kawasan Dato’ camana???... Dah terbela ke rakyatnya? Bukan ARD nak tuju kepada ADUN Dong tu aje....YB-YB lain tu sama aje. Daripada kilen dok hipokrit di kawasan orang lain, baik kilen tumpukan perhatian kek kawasan kilen. Hari-hari turun padang pun tak pa(kek kawasan kilen) dari hari-hari dok berulang alik ke Bandung atau Medan!(Tempat-tempat begitu macam kawasan ADUN diorang la pulak. Asyik buat ‘benchmark’ sini-sana...hahahaha)

Makanya, kepada YB-YB yang nak turun ke Merlimau atau Kerdau nuuu pastikan kawasan sendiri dah selesai masalah semuanya... Jangan nak ‘ngengada’ tunjuk prihatin kek tompek urang! Malu le kalau rakyat tompek kilen nampak kilen syok kempen di Merlimau dan Kerdau tetapi kek tompek sendiri nasib rakyat terbiar! Kalau nak diikutkan tak perlu YB-YB dari merata alam datang ke Merlimau dan Kerdau tu.... Biarkan aje calon-calon tu usaha untuk membuktikan siapa yang layak. Bila macam tu baru la rakyat kenal mendalam akan calon-calon tu. Kilen yang terhegeh-hegeh dan dalam masa yang sama perabih duit rakyat tu aper cerito!!!! Jadi ARD nak ingatkan, KUASA RAKYAT dalam keadaan silent memasang strategi dan menanti hari untuk ‘mentalkinkan’ memana YB yang tidak berkerja untuk rakyat!

SALAM RAKYAT! SALAM PERRJUANGAN!

No comments:

Post a Comment