“…maka adalah Beta ini tiadalah sedua Beta harapkan yang sebelah Hulu hanyalah Orang Besar-Besar Beta di Raub akan membela pelihara sebelah Hulu,itupun dengan segala-gala anak Raja-Raja Dagang kerana Beta sebab boleh menjadi Raja dengan pertolongan daripada orang dagang. Maka itulah kita maalumkan kepada sekelian Dato’-dato’ dan Raja-Raja Dagang maka adalah Beta ini wallahi wabillahi tiadalah Beta berubahkan beralih bagaimana yang dipersumpahkan dahulu itulah adanya. Suatu pun tiada tanda khatnya hanyalah doa fi kulli waktin wahi itulah adanya”.

Blog ini mengutarakan isu-isu semasa yang berlaku di daerah Raub, khususnya & di seluruh negara amnya. Ada mata, pandang. Ada telinga, dengar. Ada akal, nilai. Ada BERANI, tegur-tegurkan.

UNTUK SEMUA YB DI PERINGKAT ADUN DAN PARLIMEN,


JIKA BENAR BERJUANG UNTUK RAKYAT, SILA KELUAR DARI PARTI MASING-MASING... JADI WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL PARTISAN!!!!

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT OLEH RAKYAT!

Search This Blog

19 March 2013

TELUS....

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Salam Rakyat! Salam Perjuangan!

Adapun saat ini adalah saat yang penuh debaran bagi sebahagian besar rakyat Malaysia yang layak mengundi. Anak Raja Dagang pun begitu gak gamaknya.... Tarikh pembubaran penuh dengan teka teki, bila? bila? bila?.......arrrgh! GILA?!!!

Dah dipahat dalam hati siapa yang nak dipilih sebagai ADUN ataupun Ahli Parlimen? Satu persoalan yang mudah untuk diungkap.... Pihak mana yang menterjemahkan manifesto ke arah kesejahteraan hidup dan berkebajikan....maka itu yang dipilih. 

Yang pasti, sudah pasti akan muncul 'Gelombang Rakyat' yang akan melanda senario politik tanah air tercinta. Jika dahulu beberapa lokasi yang sukar ditembusi dek pihak Pakatan Rakyat kini mendapat sambutan yang tidak terduga dek masyarakat setempat... Mengapa??? Puncanya adalah masyarakat atau rakyat Malaysia inginkan maklumat yang telus dan jitu. Majoriti rakyat tidak lagi meyakini media arus perdana yang dikuasai BN.... Kredibiliti tercemar kerana ada dalam kelompok media yang memihak kepada kerajaan acap kali disaman oleh kepimpinan Pakatan Rakyat dan acap kali pulak membayar saman jer kerojenya. Di mana ketelusan jika sering disaman dan asyik membayar saman atas perintah mahkamah? Justeru, kelompok rakyat yang semakin bijak memikir dan mentafsir kini beralih kepada media baru atau media alternatif yang dilihat lebih memihak untuk menjelaskan kebenaran terhadap sesuatu isu yang muncul.

Hakikatnya, dalam apa jua isu atau krisis yang berlaku dalam negara....rakyat berhak untuk mengetahui hal yang sebenar. Setiap isu atau krisis yang berlaku akan memberi impak kepada kehidupan rakyat malah kedaulatan negara. Namun apa yang berlaku, pihak yang bertanggungjawab tidak pernah merasa ikhlas untuk menyebarluaskan info...

Jangan jadi seperti ini......;

Seorang pemuda mengembala sekumpulan haiwan ternakan...(lembu???) Dek kerana bosan asyik asyik membuat kerja yang sama akhirnya pemuda itu mendapat idea untuk menghilangkan kebosanan... Maka menjerit-jerit la pemuda itu meminta pertolongan.... "Tolong! Tolong! ada harimau menyerang ternakan saya!!!!!!!" Maka orang-orang kampung yang mendengar jeritan tersebut pun pergi ke tempat pemuda itu dengan membawa senapang, parang, dan senjata yang hebat-hebat.... Setiba di tempat pemuda itu berada, pemuda itu ketawa geguling terbahak-bahak...."hahahahahahahahahahaha.....korang kene tipu, korang kene tipu.... Mana ada harimau!" Dengan perasaan geram penduduk kampung pulang ke rumah memasing...... Pada hari kedua, pemuda itu bertindak lagi menjerit-jerit meminta pertolongan seperti kali pertama..... Kali ini penduduk kampung datang dengan pelbagai senjata(termasuk kete kebal???) Seperti kali pertama tahulah dek penduduk kampung yang mereka ni diperolok lagi sekali dek pemuda ini tadi..... Pada suatu hari, muncul seekor harimau yang besar menyerang ternakan dan si pemuda tu sekali.... Kali ni pemuda tu menjerit meminta pertolongan..... Walaupun penduduk kampung mendengar jeritan pemuda itu dan ngauman sang harimau.... kali ni penduduk kampung nekad tak mau pergi dah.... ngabeh kan boreh! Tu ngauman harimau tu mesti dari hifi budak melaun tuh..... Akhirnya tiada lah berjumpa lagi si pemuda itu dek penduduk kampung.... 

Hmmmmm.....citer je tuanku.....

Dari Rakyat Untuk Rakyat Oleh Rakyat........

No comments:

Post a Comment