“…maka adalah Beta ini tiadalah sedua Beta harapkan yang sebelah Hulu hanyalah Orang Besar-Besar Beta di Raub akan membela pelihara sebelah Hulu,itupun dengan segala-gala anak Raja-Raja Dagang kerana Beta sebab boleh menjadi Raja dengan pertolongan daripada orang dagang. Maka itulah kita maalumkan kepada sekelian Dato’-dato’ dan Raja-Raja Dagang maka adalah Beta ini wallahi wabillahi tiadalah Beta berubahkan beralih bagaimana yang dipersumpahkan dahulu itulah adanya. Suatu pun tiada tanda khatnya hanyalah doa fi kulli waktin wahi itulah adanya”.

Blog ini mengutarakan isu-isu semasa yang berlaku di daerah Raub, khususnya & di seluruh negara amnya. Ada mata, pandang. Ada telinga, dengar. Ada akal, nilai. Ada BERANI, tegur-tegurkan.

UNTUK SEMUA YB DI PERINGKAT ADUN DAN PARLIMEN,


JIKA BENAR BERJUANG UNTUK RAKYAT, SILA KELUAR DARI PARTI MASING-MASING... JADI WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL PARTISAN!!!!

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT OLEH RAKYAT!

Search This Blog

26 January 2010

DENGKI!

Anak Raja Dagang ucapkan syabas kepada PAS Kawasan Raub kerana telah membuat perancangan untuk membina sebuah kompleks bagi PAS Kawasan. Dengar khabarnya diorang dah membeli sebidang tanah bagi tujuan tersebut. Semoga perancangan ini akan dapat dicapai dan mampu melonjakkan peranan PAS Kawasan Raub di mata masyarakat di daerah Raub. Ia bukanlah satu usaha yang mudah kerana sebut sahaja PAS, jelas ungkapan kemewahan tu tak ada di wajah-wajah barisan kepimpinan PAS Kawasan Raub kalau nak dibandingkan dengan barisan kepimpinan UMNO Bahagian Raub. Kalau kepimpinan UMNO Raub bangga 'kulu-kilir' naik kereta mewah, YDP PAS Kawasan Raub sekadar naik moto... Bukan moto besar, kapcai ajer... Semoga Allah SWT membalas jasa baik tuan(doa ni bukan untuk kepimpinan UMNO Raub tapi untuk kepimpinan PAS Raub daaa!)

Kat Raub ada bangunan UMNO, PAS tak ada bangunan...makanya diorang nak buat kompleks!!!! Terima kasih kepada penyumbang-penyumbang wang ringgit dan tenaga yang terlibat dengan usaha ini. Hanya Allah SWT yang mampu membalas jasa baik tan-tuan. Jika tidak ada masyarakat yang peka dan sanggup mengeluarkan sebahagian kecil harta mereka bagi projek ini, nescaya perancangan yang dibuat menjadi sia-sia.

Namun dalam diri beberapa orang barua UMNO Raub memang busuk semenjak 60 tahun dahulu lagi. Tak tau kenapa busuk hati sangat, tak boleh nak tengok orang lain senang. Belum pun tanah 'berterang'.... Belum pun tiang naik..... Sudah ada suara-suara busuk pepuak UMNO untuk buat dajai!... Ada dua tiga kerat bakal bahan api neraka ni dah buat rancangan untuk aniaya PAS Kawasan Raub. Mementang le jiran kompleks tu nanti ada tanah orang UMNO maka nak disekatnya jalan masuk ke kompleks tu kelak.... Ewah!ewah!ewah!.. Yang buat perancangan tu tau ke dia sempat tengok kompleks tu kelak ke tidak.... Cakap macam tak bertuhan lak gayanya. Memang dasar UMNO..... Sebenarnya diorang ni la yang selalu 'cah keting'.

Jadik kalau ada niat tak baik untuk merosakkan perancangan PAS Kawasan raub tu.... Renung-renungkan diri anda....

SALAM RAKYAT, SALAM PERJUANGAN!!!

No comments:

Post a Comment