“…maka adalah Beta ini tiadalah sedua Beta harapkan yang sebelah Hulu hanyalah Orang Besar-Besar Beta di Raub akan membela pelihara sebelah Hulu,itupun dengan segala-gala anak Raja-Raja Dagang kerana Beta sebab boleh menjadi Raja dengan pertolongan daripada orang dagang. Maka itulah kita maalumkan kepada sekelian Dato’-dato’ dan Raja-Raja Dagang maka adalah Beta ini wallahi wabillahi tiadalah Beta berubahkan beralih bagaimana yang dipersumpahkan dahulu itulah adanya. Suatu pun tiada tanda khatnya hanyalah doa fi kulli waktin wahi itulah adanya”.

Blog ini mengutarakan isu-isu semasa yang berlaku di daerah Raub, khususnya & di seluruh negara amnya. Ada mata, pandang. Ada telinga, dengar. Ada akal, nilai. Ada BERANI, tegur-tegurkan.

UNTUK SEMUA YB DI PERINGKAT ADUN DAN PARLIMEN,


JIKA BENAR BERJUANG UNTUK RAKYAT, SILA KELUAR DARI PARTI MASING-MASING... JADI WAKIL RAKYAT BUKAN WAKIL PARTISAN!!!!

DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT OLEH RAKYAT!

Search This Blog

27 January 2010

SALUT ADUKA TARUNA: MOHON MAAF SECARA TERBUKA

Mungkin bukan seorang, mungkin bukan berdua.... ARD bersimpati dengan apa yang berlaku kepada saudara blogger Aduka Taruna. ARD tidak mengenali beliau, jarang sekali membaca posting beliau.... Apapun bila membaca satu dua posting beliau, seolah-olah tidak perlu ketemu insan ini..... Jika dilihat dalam diri ARD, maka itulah diri AT. Kerana kami yang menulis di dalam blog adalah RAKYAT!. 'SUARA RAKYAT ADALAH SUARA KERAMAT!' Cuma ada ketikanya bila dah banyak sangat ketidakpuasan seorang rakyat yang prihatin maka ada kalanya diri tak terkawal. Bukan Jebat seorang yang boleh mengamuk, Jebat juga adalah RAKYAT, tak begitu? Kesalahan Aduka Taruna tetap salah dan beliau sendiri dah mohon maaf. Sedangkan Rasulullah memaafkan umatnya.... atau ada sesiapa yang lebih tinggi darjatnya dari Rasulullah SAW? Kalau terpaksa menerima hukuman jika didapati bersalah, maka AT kena menerimanya. Ada ARD terbaca, bahawa kita perlu patuh kepada undang-undang yang dikenakan pemerintah walaupun pemerintah itu zalim.... Di dunia ini kita perlu patuh sebab dunia ini cuma satu 'persinggahan', yang mana pemerintah yang zalim tu....diorang ni akan menerima balasannya selepas ditimbang tara amalan dan perbuatan mereka sebagai pemerintah sama ada mereka pemerintah adil atau sebaliknya. Itu punya hukuman huhuhuhuhu... kalau tempoh sehari di dunia sama dengan seribu hari 'di sana'....... Bayangkan kalau kena hukum 5 tahun je....Subhanallah! ARD berani cakap 5 tahun kat penjara dunia ni pun rasa nak gila...... Kalau kat 'sana'....... sendiri mau ingat la.

Berkenaan suara rakyat, bukan sekali tetapi sudah beribu kali suara rakyat menjatuhkan kerajaan-kerajaan yang menzalimi RAKYATnya walaupun sebangsa. Soviet Union yang dikenali dengan imej 'beruang' satu ketika dahulu tumbang kerana suara rakyat. Sedangkan pengaruh komunis berakar umbi di sana. Sebelum itu, kewujudan Soviet Union juga adalah kerana suara rakyat yang menghapuskan pemerintahan Tsar Russia. Rentetan peristiwa di Russia membuktikan suara rakyat mampu menumbangkan segagah-gagah 'gergasi' yang sangat digeruni oleh Amerika Syarikat.

Baik, bukan ARD nak ajak rakyat memberontak. RAKYAT PERLU SETIA KEPADA NEGARA! Diulangi RAKYAT PERLU SETIA KEPADA NEGARA!.... Tanpa negara siapalah rakyat..... Rakyat ada apabila wujudnya sebuah negara. Sebuah negara wujud apabila ada rakyatnya. Tetapi tanpa Barisan Nasional dan UMNO adakah RAKYAT akan pupus di muka bumi Malaysia tercinta ini? Itu pasal lebih baik kita sebut KAKITANGAN NEGARA daripada sebut KAKITANGAN KERAJAAN. Kalau 'penjawat awam' kira manis la tu. Dua tiga contoh ungkapan yang ditanam oleh pepuak UMNO dalam diri sebahagian besar orang Melayu..."Kalau UMNO tak ada, kalau UMNO kalah.... habis orang Melayu" "Kalau BN tumbang, rakyat akan ditindas, orang Melayu akan melarat..." WOW!!! Hebatnya UMNO ngalahkan Allah SWT. Ni kira tilik nasib ni.... Ada mufti-mufti menegur penggunaan ayat-ayat yang begitu yang dibuat secara terbuka terutamanya waktu kempen pilihanraya? Ada ke SB catat dalam laporan diorang ungkapan yang sebegitu yang seumpama contoh yang diberi dianggap sebagai satu ugutan?

Kepada AT, Alhamdulillah saudara sedar akan kesilapan yang telah dibuat. ARD salut sebab AT kerana tindakan saudara AT mohon maaf secara terbuka. Bukan macam sesetengah puak, baling batu sembunyi tangan. Tak mengaku pulak bila berak di tengah jalan. Allah SWT bersama orang-orang yang beriman dan bersabar. Semoga AT digolongkan dalam jemaah itu.

'SALAM RAKYAT, SALAM PERJUANGAN!!!'


No comments:

Post a Comment